İbadetlere Bir Şey Ilave Etmek Bidattir
İbadetlere bir şey ilave etmek bidattir, büyük günahtır. Dinimiz noksan değildir. Hâşâ Allahü teâlâ veya Peygamber Efendimiz dinde bir şeyi eksik bırakmış da, daha iyisini biz mi yapacağız? İbadete bidat karıştırmak, Allahü teâlânın dininde noksanlık bulmak, koyduğu hükümleri beğenmemek, dini değiştirmek olur. Mesela akşam namazının farzını 3 rekat yerine, daha fazla ibadet etmek için, 4 rekat kılmak bidattir. 3 yerine de geçmez, namaz hiç kabul olmaz. Tesbihleri 33 yerine, çok sevap olsun diye 40 defa veya daha fazla çekmek bidat olur. Hâlbuki hiç tesbih çekilmeden gidilse günah olmaz. Namazlardan sonra Âyet-el-kürsi okunur, tesbihler çekilir ve dua edilir. Dua ederken Salâten tüncina okunur. Âyet-el kürsinin okunduğu yerde Salâten tüncinayı okumak sünneti değiştirmek olur, yani bidattir. Peygamber Efendimiz nasıl ibadet etmişse, mezhebimiz bunu nasıl bildirmişse, o şekilde ibadet edilir. "Şunu da yapalım, ötekini de ilave edelim" demek, dinde değişiklik olur. Hadis-i şerifte, (İbadetleri bizim gibi yapmayan bizden değildir) buyuruluyor.
Cennette, Allahü teâlânın görüleceğine inanmamak, "gökte Allah var" demek, "Allah Dede" demek, Hazret-i Ali'yi diğer üç halifeden üstün sanmak, Eshab-ı kirama veya fâsık Müslümanlara bile lanet etmek bidattir.
Namaza başlarken yalnız dil ile niyet etmek bidattir. Kalb ile niyet şarttır. Ücretle Kur'ân okumak bidattir. Hutbenin ikinci kısmında, aşağı basamağa inmek, sonra tekrar yukarı basamağa çıkmak, mest üzerine mesh etmemek ve çıplak ayağa mesh etmek bidattir. Vaazdan sonra toplanarak yüksek sesle dua yapmak, mübarek gecelerde, camilerde fazla ışık yakmak bidattir.
Kısa sakal ile sünneti yerine getirdiğine inanmak, büyük zatların ölüm yıl dönümlerinde matem tutmak bidattir.
Cenaze olduğunu bildirmek için, minarelerde salât okumak, Ölünün 40. ve 52. gecesini yapmak, mezar taşlarına Fatiha ve methiye yazmak bidattir. Türbe veya camilerde tavaf eder gibi dönmek bidattir...