İmâm-ı Kisâî

İmâm-ı Kisâî

Hadis-i şerifte, (Ümmetimin yaptığı ibâdetlerin en kıymetlisi, Kur'ân-ı kerimi, Mushafa bakarak okumaktır) buyuruldu. Yine bir hadis-i şerifte, (Namâzda okunan Kur'ân, namâz dışında okunan Kur'ândan dahâ hayırlıdır) buyuruldu. Hazret-i Ali "radıyallahü anh" buyurdu ki: (Namâzda ayakta iken okunan Kur'ânın her harfi için yüz sevâp verilir. Namâz dışında abdestli okuyunca, her harfi için yirmibeş sevâp verilir. Abdestsiz okuyunca, on sevâp verilir. Yürürken ve iş yaparken okuyunca, dahâ az sevâp verilir. Mânâsını düşünerek bir âyet okumak, başka şey düşünerek, bütün Kur'ânı hatmetmekten dahâ çok sevâptır. Kur'ân-ı kerimi, güzel ses ile, Allah'tan korkarak ve hüzün ile okumalıdır. Sûre veyâ âyet okumaya başlarken Eûzü okumak vâciptir. Fâtiha okumaya başlarken Besmele okumak da vâciptir. Diğer sûrelere başlarken Besmele okumak sünnettir.) Hadis-i şerifte buyuruldu ki: (Kur'ân-ı kerimi tecvid bilgisine uyarak okuyunca, her harfine yirmi sevâp verilir. Tecvide uymazsa, on sevâp verilir). Bir âyeti ezberledikden sonra unutmak, en büyük günâhlardandır. (Kur'ân-ı kerim okunan evden, Arş'a kadar nûr yükselir) hadis-i şeriftir. Ebû Hüreyre "radıyallahü anh" buyurdu ki: (Kur'ân okunan eve, bereket, iyilik gelir. Melekler oraya toplanır. Şeytânlar oradan kaçar). Kur'ân-ı kerimi dinlemek çok sevâptır. Hadis-i şerifte, (İnsanın dinlediği bir âyet, kıyâmette kendine nûr olur) buyuruldu...

Kur'ân-ı kerimi kırk günde hatmetmek, yani başından sonuna kadar okumak müstehâptır. Üç günden önce hatmetmek câiz değildir. Hatim sonunda yapılan duâ kabûl olur. Hatim duâsında bulunmaya çalışmalıdır. Hatim bitince, yeniden hatme başlamak niyeti ile Fâtiha okumalıdır. Hadis-i şerifte, (İnsanların en iyisi, hatmi bitirince, yeniden başlıyandır) buyuruldu. Hadis-i şerifte, (Kur'ân-ı kerim okuyanın ana-babası kâfir olsalar bile, azâpları hafifler) buyuruldu.

ŞEYTAN REZİL OLUR!..

Hadis-i şeriflerde, (Kur'ân-ı kerimi hatmeden kimseye altmış bin melek hayır duâ eder) ve (Hatim duâsı yapılan yerde bulunan, ganimet dağılırken bulunan kimse gibidir. Hatme başlanan yerde bulunan, cihâd eden kimse gibidir. İkisinde de bulunan, iki sevâba da kavuşur ve şeytânı rezil eder) buyuruldu.

Dünyâ Ehlinin Bile Ilme Saygısı Vardı!

Vehbi Tülek

Fâtih'in, Kapısından Giremediği Dergâh!

Vehbi Tülek

Tasavvufun Hakîkatinden Gâfil Olandan Sakın!

Vehbi Tülek

Mescid Yapmanın Ve Tâmir Etmenin Fazîleti

Vehbi Tülek

El Helâl Kârda, Gönül Ise Hakîkî Yârdadır

Vehbi Tülek