Sen Bizim Dînimizi Bırakmışsın Öyle Mi

Sen Bizim Dînimizi Bırakmışsın Öyle Mi
Necâşi Müslüman olunca, bu durumu Habeşlilerden gizledi. Fakat, sonradan herkes onun Müslüman olduğunu duydu. Bu durumu insanlar arasında konuşulur oldu. Halk, Necaşi'nin yanına geldi. Sen dinimizden çıkmışsın dediler. "Necâşi onlara: "Ey Habeşliler! Ben sizin başınızda olmaya en lâyık olanınız değil miyim?" deyince onlar, "Evet, öyledir" dediler. "Benim aranızdaki yaşayışımı nasıl buldunuz?" deyince hepsi, "Çok iyi bulduk" dediler. "Öyleyse sizin bana karşı şu tutumunuz da ne oluyor?" deyince, "Sen bizim dinimizi bıraktın, İsâ'yı kul yaptın?" deyince, "Yâ siz İsâ hakkında ne diyorsunuz?" dedi. Onlar da "İsâ, Allahın oğludur" dediler...
Bunun üzerine Necâşi elini, göğsüne ve kaftanına bastırarak, "Ben şehâdet ederim ki; İsâ bin Meryem bu kâğıda yazılı olandan fazla bir şey değil" dedi. Kâğıtta, "Allahtan başka ilâh bulunmadığına, Muhammed aleyhisselâmın, Allahın kulu ve Resûlü olduğuna, İsâ bin Meryem'in de (aleyhisselâm) Allahın kulu ve Resûlü olduğuna ve Allahın Meryem'e ilkâ eylediği rûhu ve kelimesi olmaktan başka bir vasfı bulunmadığına Şehâdet eder" yazılı idi... Sonra Habeşliler Necâşi'nin bu sözü üzerine karşısından çekilip gittiler...
Necâşi vefât ettiği gün, vefâtından Peygamber efendimiz (sallallahü aleyhi ve sellem) haberdâr oldu, O gün Medine-i münevverenin dışına, Eshâb-ı kirâmla birlikte çıktılar. Eshâb-ı kirâm Resûlullahın arkasında saf oldular. Necâşi için namaz kılındı ve istiğfar yapıldı...
Bu hadis-i şerif, uzakta vefât etmiş olan bir kimse üzerine namaz kılınabileceğini söyleyen müctehidler için delildir. (Cenâze namazının kılınabilmesi için, meyyitin (ölünün) naaşının, imâmın önünde bulunması şarttır) diyen fıkıh âlimleri, bu hadis-i şerifi şöyle tevil etmektedirler:
Peygamber efendimiz, zâhirde Necâşi'nin gıyabında namaz kılmış gibi görünmüyorsa da, aslında onun tabutu, Resûlullahın görebileceği şekilde havaya yükseltilmiş ve Resûlullah efendimiz, onu bizzat görüp, hazır olan (Cenâzesi imâm önünde bulunan) kişinin cenâze namazı gibi namaz kılınmıştır. Her iki takdire göre de bu durum, Resûlullahın Peygamberliğinin açık alâmet ve delillerinden biridir.

Tevekkül Eden Kimse Cömert Olur

Vehbi Tülek

Felsefecileri Kerpiçle Susturan Zat!

Vehbi Tülek

Ağlayıp Sızlamak, Derdi Belâyı Geri Çevirmez

Vehbi Tülek

Hanefî Mezhebinde Namazın Sünnetleri

Vehbi Tülek

Fakirlik Korkusu Olan Şeytana Itâat Eder

Vehbi Tülek