Cemaatle namaz kılmanın fazileti

İbn-i Gazzî hazretleri Fıkıh, hadis ve tefsir âlimidir. 904 (m. 1499)’da Şam’da doğdu. 984 (m. 1576)’da aynı yerde vefat etti. Bir dersinde buyurdu ki:

Cemaatle kılınan namazın sevabı, yalnız başına kılınan namazın sevabından çoktur. Hadis-i şerifte “Cemaatle kılınan namaz, yalnız başına kılınan namazdan yirmi yedi derece daha faziletlidir” buyuruldu. Camideki cemaatin sevabı da, başka yerdeki cemaatin sevabından çoktur.
Hazret-i Ömer (radıyallahu anh), sabah namazında, camide Süleyman isimli bir genci göremeyince, nerede olduğunu sordu. Dediler ki: “O, gece pek uyumaz. Teheccüd ve benzeri nafile ibadetle meşgul olur, belki şimdi uykuya dalmıştır.” Hazret-i Ömer (radıyallahu anh) buyurdu ki: “Eğer bütün gece uyuyup da sabah namazını cemaat ile kılsaydı daha iyi olurdu.”
Cemaatle namaz kılmak sünnet-i hüda, yani İslam’ın şiarı olan mühim sünnettir. Cemaatle kılınan namaz, yalnız kılınan namazdan 25 veya 27 derece daha faziletlidir. Cemaatle namaz kılmanın önemi hakkında bildirilen hadis-i şerif meallerinden birkaçı şöyledir:
“Beş vakit namazı cemaatle kılan, Sırat köprüsünü şimşek gibi geçer.”
“Bir kimse, kırk gün sabah namazının ilk tekbirine yetişirse, kendisine iki berat yazılır: Cehennemden kurtuluş beratı ile münafıklıktan eminlik beratı.”
“İlk tekbire yetişecek şekilde, kırk gün cemaatle kılana Cennet vacip olur.”
“Cemaatle namaz kılmak için bekleyen, hep namazda gibi sevap kazanır.”
“Evi mescide uzak olanın [her adımına sevap verileceği için] sevabı daha fazladır.”
“Peygamberin sünnetini [önem vermeyip] terk eden kâfir olur.”
“Cemaatin bir kısmı dua eder, ötekiler de âmin derse, o dua kabul olur.”
“İmam, namazı tamamlayıp cemaate yüzünü döndürünceye kadar onunla bulunan, gece ibadet etmiş gibi sevaba kavuşurlar.”
“Namazlarını cemaatle kılanları Allahü teâlâ sever.”
“En kıymetli yer mescitlerdir. Cami ehlinin en efdali, ilk girip son çıkandır. Cemaate ilk gelen ilk Müslüman olan gibi kıymetlidir.”
“Ezanı işitip de, cemaate gitmemek, münafıklık alametidir.”
Yatsı ile sabah namazını cemaatle kılmamak münafıklık alametidir. Nasıl ki, yalan söylemek münafıklık alameti ise, cemaate gelmemek de münafıklık alametidir. Bu, cemaate gelmeyen münafık demek değildir. Kendisinde münafıklık alametinden bir alamet var demektir.

Toplam Görüntülenme: 1160

Yayın tarihi: Pazar, 14 Ağustos 2016

Bunları okudunuz mu?